Trójmiasto ma być nie tylko miejscem, w którym zatrzymują się sojusznicze okręty. Polska Grupa Zbrojeniowa ma ambitny plan, by w Gdyni pojawiła się również możliwość ich naprawy oraz serwisowania.
Na Nor-Shipping wystawiało się około 600 firm, a targi i konferencje odwiedziło około 20 tys. uczestników. Norwegia postawiła na innowacyjne klastry morskie i jak przystało na kraj z oceanicznymi ambicjami, wspiera je na każdym kroku. Przed około 10 laty utworzono nawet rządowy program i fundusz Norwegian Innovation Clusters, z którego wspierano rozwój klastrów morskich.
W czwartek (4 listopada) w Szczecinie odbył się tradycyjny chrzest lodołamaczy Ocelot i Tarpan. Nowe jednostki będą służyć we flocie Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Szczecinie. Koszt budowy wyniósł ponad 30 mln zł.
To wielka satysfakcja, że budowa poważnych jednostek dla polskiej Marynarki Wojennej wreszcie wraca do polskich stoczni; to ważny moment - powiedział w czwartek prezydent Andrzej Duda podczas wizyty w stoczni Remontowa Shipbulding S.A. w Gdańsku, która jest częścią Grupy Remontowa Holding SA.
BC Ferries i First Peoples' Cultural Council ogłosili, że nowy prom klasy Salish nazywał się będzie Salish Heron. Wybrane imię „Czapla Saliszowa” to hołd złożony Saliszom Nadmorskim (ang. Coast Salish) czyli grupie plemion Indian zamieszkujących Kolumbię Brytyjską (wzdłuż wybrzeża Salish Sea*) w Kanadzie.
W stoczni Remontowa Shipbuilding należącej do Grupy Kapitałowej Remontowa HOLDING, odbyło się wodowanie jednostki „Tarpan”. To drugi lodołamacz który powstał w Gdańsku dla Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Szczecinie.
"Ocelot" to pierwszy z dwóch lodołamaczy, który na zamówienie Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Szczecinie, wybudowała Remontowa Shipbulding S.A. Około południa obyło się wodowanie jednostki w Gdańsku.
Trwają intensywne prace w stoczni Remontowa Shipbulding należącej do Grupy Kapitałowej Remontowa HOLDING w Gdańsku. Dwa lodołamacze powstające dla Wód Polskich w Szczecinie są właśnie wyposażane. Będą to jedne z najnowocześniejszych jednostek zajmujących się łamaniem lodu w Europie. Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem to obie jednostki będą brać w udział w akcji lodołamania 2021/2022.
W sobotę, 19 grudnia br. w stoczni Remontowa Shipbuilding SA z grupy Remontowa Holding, przy pomocy doku pływającego zwodowano czwarty z serii promów klasy „Salish”, zasilanych skroplonym gazem ziemnym. W przyszłym roku ma być przekazany armatorowi BC Ferries.
- Prace przy budowie nowych lodołamaczy dla Szczecina postępują. Jesteśmy w bieżącym kontakcie z gdańską stocznią Remontowa Shipbulding S.A. i widzimy dynamiczny postęp prac, który pozwala na tezę, że już niebawem lodołamacze budowane dla Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Szczecinie trafią do naszego miasta – mówi Marek Duklanowski, Dyrektor Wód Polskich w Szczecinie.
Ponownie odbędzie się ćwiczenie taktyczno-specjalne z zakresu reagowania kryzysowego pk. "Sarex 24"
Ostatni prywatny grunt na Svalbardzie na sprzedaż, może trafić w niepowołane ręce
Katarzyna Duber-Stachurska nową prezes PARP
Jak kształtuje się konkurencyjność polskich portów morskich?
Komisja Europejska przyznaje status PCI projektowi składowania CO2, opracowanemu przez konsorcjum CCS Baltic
Ruszyła cyfrowa rewolucja sektora MŚP. Inauguracja Pomorskiego Hubu Innowacji Cyfrowych